Starý a nový život

Zdar lidi,

v tomto týdnu jsme četli Lukáše 22-24 a Galatským 1 a 2, a já se zaměřím na předposlední verš celého týdne.

 

Jsem ukřižován s Kristem. Nežiji už já – Kristus žije ve mně! Svůj život v tomto těle žiji ve víře v Božího Syna, který si mě zamiloval a vydal za mě sám sebe.

 

Galatským 2:20

 

Často slyšíme, že Ježíš za nás zemřel nebo, že byl ukřižován. Ale co to znamená, že jsem ukřižován s Kristem? Neznamená to, že už nemám existovat a mám zemřít, ale to, že mé staré já (člověk, který žije v hříchu předtím, než poznal Boha) by mělo zemřít. To v praxi znamená, že to, co jsme dělali, když jsme nebyli křesťané nemáme dělat teďka – prostě starý způsob života musí zemřít!

 

Slyšeli jste, že když někdo uvěří tak dá svůj život Bohu, že? Je to dobrý způsob, jak to vyjádřit, ale když dáme Ježíši svůj starý způsob života tak on ho zabije. On to musí udělat, ale místo toho zkaženého života nám dá nový, čistý život. Takže, když Pavel (apoštol, který napsal dopis Galatským) říká, že jeho staré já (pronásledoval a zabíjel křesťany), už zemřelo, znamená to, že, už nechce žít tak jak předtím, a i když v něčem selže, ví, že může s tím za Ježíšem kdykoli zajít a vyznat mu to.

 

Když zemřeme tomu starému způsobu života, tak máme začít žít pro Ježíše. Ale proč vlastně pro něho žít? Ježíš, za Tebe šel zemřít na kříž, protože Tě tak moc miluje (o tom vlastně mluví i nejznámější verš Bible – Jan 3,16). To jedině on Ti může dát nový život, když k němu přijdeš a vyznáš mu, že nechceš žít starým životem, tak Ti dá nový – a to stojí za to!

Pro anglicky mluvící a rozumějící, tady dávám video, kde to borec dobře shrnuje: https://www.youtube.com/watch?v=JKmrHLAl7mc

Ondra Chodura