S Proudem

„Kdokoliv by si chtěl zachránit život, ten jej ztratí, ale kdokoli by ztratil život pro mě a pro evangelium, ten jej zachrání.“ Docela drsná slova. Na první pohled trochu nelogické ne? Ale když se nad tím zamyslím…

Ježíš tady vlastně zdůrazňuje jednu z nejdůležitějších biblických pravd – BUĎ BUDEŠ ŽÍT PRO BOHA NA 100% NEBO JE CELÁ TVÁ VÍRA NA NIC. Někdo si možná řekne: „To je docela jasné. To jsem už slyšel mockrát.“ Ale opravdu si to uvědomujeme každý den, v každé chvíli, v každém našem rozhodnutí, kdekoliv jsme? Osobně s tím mám docela často problém. 
Vždycky když jsem někde na pobytě, ve společenství křesťanů nebo někde, kde je dostatek Božího slova, tak jsem nahecovaný jak nic a skoro si někdy říkám: „Zítra obrátím celý svět pro Ježíše“ a jsem rozhodnutý „Ježíši nechci žít pro sebe, ale chci ztratit život pro Tebe.“ Ale pak přijdu domů, zapomenu si udělat ztišení, nestihnu se modlit podle mého modlitebního plánu a nadšení docela rychle opadá. Nemám totiž dostatek duchovní stravy. Nemohu plně odevzdávat svůj život Bohu a „duchovně krmit“ další lidi, když sám hladovím. Stejný problém, ale nemám jenom já. Myslím, že s tím částečně zápasí skoro každý křesťan. 
Abychom mohli ve světě, kde máme tolik jiných lákavých možností, jak strávit svůj čas „ztrácet“ každý den život pro Boha a žít pro něj na 100%, musíme pravidelně jíst duchovní „salko s nanukáčem“ alias číst Bibli a pít duchovní „Kofolu“ alias modlit se. Bez toho nemáme šanci zvládnout tak těžký úkol jako je vzdávání se svého života pro Boha ve světě, kde máme obrovské množství možností, jak prožít svůj život a všechno nás tlačí abychom žili jenom pro vlastní pohodlí a potěšení. Z našich vlastních sil nemáme vůbec šanci se dobrovolně vzdát pohodlí, času, image a ambic kterých se aspoň částečně budeme muset vzdát, pokud chceme prožít svůj život pro Boha. 
Jak zpívá populární kapela SlickHill ve svém hitu S proudem: „Pojď se rozhodnout, že proti proudu budeš plout, pojď svůj život Bohu dát a jeho následovat NAPLNO!“ Rozhodni se dneska, co je vlastně pro tebe v životě prioritou a pokud sis dal na první místo Boha žij pro Boha na 100%. Buduj s ním vztah a služ mu. Můžeš začít třeba tím, že teď odejdeš z Facebooku a uděláš si ztišení.

 

SlickHill - S Proudem

 

Samuel Klus